duminică, 26 iulie 2015

Gheorghe Gheorghiu


S-a născut în Braşov pe 1 ianuarie 1954
A studiat vioara şi chitara
23 septembrie 1975 – a debutat în Cenaclul Flacăra, cu „Poveste veche“, pe versuri de Octavian Goga.
Între spectacole, n-avea timp să ajungă acasă, aşa că dormea în Gara de Nord, în sala de aşteptare, la clasa I. Într-o noapte i s-a furat chitara. Şi-a cumpărat alta, dar a legat-o de picior.
„Odată cu Cenaclul Flacăra mi s-a schimbat viaţa. Lui Adrian Păunescu îi datorez cariera mea. Totul a fost frumos în Flacăra. Eram zei. Un fenomen asemănător n-a mai existat niciodată altundeva pe planetă. Mi-e foarte dor de Flacăra. Aş vrea să nu mai am nimic, niciun leu, dar mâine să umplem un stadion cu Cenaclul Flacăra. Eram fericit pe atunci“.
„Mă mai certam cu Păunescu, amândoi eram pietre tari. În plus, în Flacăra nu m-a lăsat să cânt decât un singur cântec“.

1980 - interpret şi director artistic în Serbările Scânteii Tineretului
1993 - A înfiinţat Fundaţia Culturală „ Gheorghe Gheorghiu” şi Spirit Studio Production
1993 – Vicepreşedinte fondator Asociaţia Cântăreţilor Fotbalişti din România

Premii

1997 - Premiu pentru perpetuarea şlagărului românesc acordat de Preşedinţia României
Brevet de Luptător pentru Victoria Revoluţiei Române din decembrie 1989
Cetăţean de Onoare al oraşului Braşov

1984 - Să fii tânăr
1988 - Pentru dragoste
1993 - Unde dragoste nu e, nimic nu e
1996 - Doi ochi căprui caut şi acum
1997 - Mă gândesc la tine
1998 - Ultimul tren
1998 - Vei fi icoana mea
1999 - Best of Gheorghe Gheorghiu – vol. I
2001 - Best of Gheorghe Gheorghiu – vol. II
2003 - Vine vara
2004 - Noi umblăm şi colindăm
2005 - Dulce şi amară
2008 - Best of Gheorghe Gheorghiu

Melodii

Aveai doar 16 ani
Din vina ta
Doi ochi căprui caut şi acum
Este toamnă iar
Eu sunt nebunul care te iubeşte
Mă gândesc la tine
Noi umblăm şi colindăm
Poveste veche
Şi cât te-am iubit
Steaua mea
Trifoiul
Ultimul tren
Vei fi icoana mea



Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu