sâmbătă, 15 august 2015

Augustin Frăţilă

25 noiembrie1953, Aiud - 17 ianuarie 2010, Bucureşti

Scriitor, traducător, jurnalist şi cantautor

1972 - a absolvit liceul din Petroşani
1975 - a absolvit Şcoala Tehnică de Arhitectură din Bucureşti
1977 - a renunţat la facultatea începută la Institutul Politehnic Bucureşti
1978 - a debutat în revista „Luceafărul”, cu un grupaj de poeme
1991 - redactor-şef al Editurii ALLFA
1995 - a publicat prima carte de poezii, „Gramatica morţii”, pentru care a primit Premiul pentru poezie al Uniunii Scriitorilor din România
A fost decorator timp de 14 ani
Pseudonim literar: D. Gustibus

A lăsat moştenire Premiului literar „Augustin Frăţilă”, care se acordă anual celui mai bun roman românesc. Câştigătorul primeşte un cec în valoare de 10.000 de euro, cel mai mare premiu din România pentru creaţie literară.

Albume

1982 - O recitare pe versurile lui Nichita Stănescu
2005 - Mai sunt pentru că el mă este
2005 - Aşa am trăit
2007 - Baladă pentru Transilvania (versuri proprii)

Melodii

Hieroglifă
Baladă pentru Transilvania
Oraţie de nuntă
Oamenii dintâi
Scrisoarea a III-a
Şobolanii regelui
Aş vrea să ies cu plugul prin oraş
Uneori
Bucovina
 
Text pe o piatră
La noi
Nunta

A mea
Miraculoasele 

Biblioteca din Nord
Mă mai gândesc la tine
În paradis
Mi-e frică, mamă 
Convertire 
Astăzi ne despărţim
În piaţa unde plang maşinării
Toamna 
Mahala 
Hai, Fidelity 
Starea pe loc
În Paradis
Lerui, ler
Foarte câine
Blues
Puterea este fruct divin 
Cu ochii-n lut şi tălpile în iad
Singură şasea
Ea
Joc
Ediţie rară
Iartă-te
Ninsori şi iubite
Plictisită şi foarte frumoasă
Mama mea când plângea
La toamnă
Înviază, te rog!
Eu sunt o mahala
De din vale de Rovine
Cel nou

 


Un comentariu: