miercuri, 5 august 2015

Ion Hagiu - Căciula


Muzică şi versuri: Ion Hagiu

Taică-meu in primărie
Avea dreptul ca să intre cu căciula-n cap,
Obicei de pă moşie,
De la moşii şi strămosii mei păstrat.




Refren: Cu căciulile pă frunte
Stăm de veacuri, ca un munte
În curbura arcului Carpati
Asta e căciula mea
Şi o port cum se purta,
Că-i obicei din daci lăsat

Port caciula pe-o ureche
Şi acasă si la nunta si la oi
Dupa datina straveche
Moştenită şi păstrată şi pă la noi.

Unii zic să-mi iau căciula, jos din cap,
Spunand adesea că nu-s civilizat,
Poate vor s-o ţâu în mână, să mă aplec,
Ca sa ma laude că m-am integrat

Da', bă vecine, hai la mine,
Te primesc cum pot mai bine
Dar de căciula mea nu te lega
C-asta e căciula mea, îi a mea şi nu-i a ta
Că-i obicei din daci păstrat

Cin' nu crede să să ducă, la columna
Să să uite, si-o vedea
Sabia încovoiata, arcul, scutul şi căciula
Orice dac le-a avea.

Mai copchile, ia sama ghine
Ca să ducă obiceiul, cănd or creşte ai tai copchii,
O inima vitează în tine
Sus pa frunte o căciulă ca un dar s-o ţîï

Cu căciulile pă frunte
Stăm de veacuri, ca un munte
În curbura arcului Carpati
Asta e căciula mea
Şi o port cum se purta,
Că-i obicei din daci pastrat!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu