duminică, 27 septembrie 2015

Valeriu Penişoară - Poporul român. Opere complete

Versuri: Adrian Păunescu
Muzica: Valeriu Penişoară

Şi dacă astăzi spunem mai multe decât ieri
De ce am fost şi suntem pe planetă,
M-am săturat de falsuri şi de abrevieri,
Hai scrie-ţi, Românie, istoria completă.

Poporul meu întruna ai fost abreviat
Cu viaţa ciuruită mereu de puncte, puncte,
În paranteze drepte prea mulţi au arestat
Ieşirea ta la mare şi ochii tăi spre munte.

Refren: Eu la asta rămân şi de asta mi-i sete
Vreau Poporul român. Opere complete.

Vreau totul despre toate, aşa cum este drept,
Copiii mei la mine de adevăr se roagă,
La căpătâi o carte a naţiei aştept
Să-i poarte ţării mele istoria întreagă.

Istoria tăindu-şi un neam e ca onor,
Nu vie sugativă pe carnea noastră cerul,
Istorici buni şi tandri, fi-ţi curajoşi, vă rog,
Hai daţi acestei patrii, hai, daţi-i adevărul.

Istoria e faptă şi carte cu dovezi,
Cumplită este gluma de care râde mutul,
Că viitorul astăzi mai simplu ţi-l prevezi,
Dar e mai greu pe lume să îţi prevezi tr

Istoria nu-i ciornă pe care s-o rescrii
În funcţie de zilnic schimbate interese,
M-am săturat de falsuri, minciuni şi de prostii,
Vreau opere complete, nu opere alese. 

2 comentarii: