duminică, 22 noiembrie 2015

Mircea Vintilă - Leagăn pentru toată copilăria

Versuri: Adrian Păunescu
Muzica: Mircea Vintilă

Pune-ţi, copile, capul pe pernă,
Te-aşteaptă vise, prunc adormit,
În vise viaţa este eternă,
Cu ceruri blânde şi fără sfârşit.

Ce ştii tu-n lume câte se-ntâmplă,
Nici nu e bine tu să le ştii,
Lumea-ngenunche la a ta tâmplă,
Şi, lângă suflet, cor de copii.

Astăzi, copile, eu îţi dau pâine,
Tu pâinea asta o muşti firesc,
Ce-ţi dau eu astăzi tu-mi vei da mâine,
Eu, legănându-te, îmbătrânesc.

Trupul tău fraged ca un mesteacăn
Să se îndoaie galeş în somn,
Ca să creşti mare, plâng şi te leagăn,
Copile dulce, prea tinere domn.

La geam lumina lunii ţi-o scapăr
Luminii tale să-i dau ecou,
Dormi, fericitule, că eu te apăr,
Că eu în tine mă nasc din nou.

Capul pe pernă pune-l, copile,
Totul e bine, ai tăi sunt vii
Şi mai au viaţă şi mai au zile,
Să crezi că pururea ei vor trăi.

Mama şi tata ţie-ţi vor face
Leagăn de stele şi de ninsori,
Să-ţi fie bine, să creşti în pace,
Să ai lumină la ursitori.

Pune-ţi, copile, capul pe pernă,
Dormi şi visează bunul tău vis,
Că-n vise viaţa este eternă,
Visul e lumea ce eu ţi-am promis.

Pat de răchită mirositoare,
Leagăn albastru şi-ncondeiat,
Pentru copilul care răsare
Şi-ai cărui ochi ritmul lumii îl bat.

Mama te leagănă, veghează tata,
Somnul ţi-l apără ochi părinteşti,
Dormi şi visează că lumea-i gata
Şi te aşteaptă numai să creşti.

Mie-mi trec anii, ţie-ţi vin anii,
Poate că mâine îţi va fi greu,
S-accepţi că astăzi eu ţi-am spus nani,
Dar nani-nani, frumosul meu.

Un comentariu:

  1. Draga Doamna Camelia Onciu:
    Salutári. Va salut din Peru. Am avut prilejul sa fac medicina in Romania intre anii 1976 si 1983 si am putut sa cunosc muzica folk din aproape. Chiar eu am cantat acest frumos gen de muzica, plina de poezie. De fapt pana acum cant la chitara si imi este tare dor de aceasta muzica pe care o urmaresc gratie internetului.
    In particular mi-a placut aceasta versiune a "Cantec de leagan pentru toata copilaria". Prima data cand l-am auzit pe Dn-ul Mircea Vintila cu prima versiunea mi s-a parut o compozitie foarte frumoasa iar versuri lui Adrain Paunescu tot atat de frumoase. Ultima versiune chitaristica (care apara in blogul Dvtra), am reusit s-o cant, insa primitiv, acest aranjament mi se pare nespus de frumos. Daca cumva cineva dintre cei care comunica cu Dvtra. are partitura sau tablatura aranjamentului, v-as multumi mult sa-mi ajutati sa iau contact cu ei, poate cineva mi-l trimite. In acest fel compozitia lui Mircea Vintila va rasuna si in Peru, chiar in limba romana, o limba pe care o indragesc si o vorbesc curent in casa cu draga sotia mea romanca si cu baieti mei. Sa stiti ca imi place mult blogul.
    Va doresc toate cele bune.

    Miguel Garavito
    mgaravitof2013@gmail.com

    RăspundețiȘtergere