sâmbătă, 27 februarie 2016

Valeriu Penişoară - Ană, Doamnă!

Versuri: Ion Gheorghe Pricop
Muzica: Valeriu Penişoară
 
Ană-Doamnă, Ană-Doamnă, 
Nu te pună dracu’ tu  
Să-i scrii lui bărbatu-tu 
Că-s puţini cosoarele,
De lucesc ca Soarele 
Poate-i bine să nu-i spui, 
C-am dat coasele din cui, 
Şi le-am tras taman pe cute 
Şi-avem strânse, mii, nu sute!
Ană-Doamnă, Ană-Doamnă,
Doar atâta tu să-i zici, 
Câte bube sunt pe-aici, 
Câte guri de foame arse, 
Câte gene-n lacrimi stoarse!
Câtă osândă şi sudalmă, 
Câte bătături în talpă, 
Iar spre seară, la chindii, 
Ană-Doamnă, Câtă moarte prin copii!

Şi mai scrie-i, dacă poţi, 
Că ne bate ca pe hoţi!
Ş i-am jurat să-i fim noi naşul, 
Câinelui de arendaşu! 
Că ne-a mâncat zilele, 
Cum sare cu bilele, 
Ne-a încrustat-n tălpi copite, 
Ne-a făcut din oameni, vite!

Ană-Doamnă, Ană-Doamnă, 
I-auzi clopotele plâng, 
Chipuri de pământ se strâng 
Cum mai scapă Soarele, 
Cum mai vin topoarele! 
Ană-Doamnă, Ană-Doamnă, 
Pe pământ, în miez de noapte, 
Umblă ‘907 
Tunuri gem, codrul boceşte, 
Brazii mor, dar ţara creşte! 

Ană-Doamnă, Ană-Doamnă, 
Mai întreabă-l doar atât: 
Ce număr poartă la gât? 
Că fiind mai mare-n rang, 
Lui i-am pregătit un ştreang!
Ană-Doamnă, Ană-Doamnă, 
Astea rânduri ai de scris, 
La boierul, la Paris !

3 comentarii:

  1. Ca ne-a mâncat zilele
    Cum șoarecul, filele

    RăspundețiȘtergere
  2. Excepțional! Eu n-am știut de acest cântec până acum! Foarte frumos!
    Dumnezeu să-l ierte și să-l odihnească în pacea lui!
    Am fost prieteni!

    RăspundețiȘtergere
  3. Am uitat să-mi spun numele:
    Vasile Șeicaru
    cantautor!

    RăspundețiȘtergere